Przede wszystkim działamy zgodnie z regułą „zatrzymaj się, pomyśl i działaj”. Zachowajmy zimną krew. Zaczynamy od oceny sytuacji i zabezpieczenia miejsca wypadku drogowego.
Włączamy światła awaryjne w swoim pojeździe, zaciągamy hamulec ręczny i wyłączamy zapłon wyciagajac kluczyki ze stacyjki. Ustawiamy trójkąt ostrzegawczy o zagrożeniu w obszarze zabudowanym umieszczamy przy miejscu kolizji, na drodze zwykłej 60 metrów od wypadku a na autostradzie i drodze ekspresowej od 100 do 150 metrów.
Wyłączamy zapłon i wyjmujemy kluczyk ze stacyjki w innych samochodach biorących udział w wypadku drogowym (jeżeli ich kierowcy nie są w stanie zrobić tego sami). Kluczyki zostawiamy na wycieraczce kierowcy.
Oceniamy stan poszkodowanych - czy są przytomni, ranni, czy są wśród nich dzieci. Te informacje będą przydatne podczas wzywania pomocy.
Wzywamy pomoc, dzwoniąc pod numer alarmowy 112.
Udzielamy pomocy ludziom w miarę naszych umiejętności ratowniczych. Priorytetem jest zatamowane krwotoków oraz przywrócenie oddychania i krążenia, jeśli potrafimy to zrobić.
Jak się zachować n miejscu wypadku drogowego?
Co zrobić w przypadku awarii na autostradzie?
Co zrobić gdy przebijesz oponę?
BLOG
trójkąta ostrzegawczego w odległości 100 metrów od uszkodzonego pojazdu. Drogi kierowco, pamiętaj że powinieś wysiąść z uszkodzonego pojazdu od strony pasażera.
Na autostradach w Polsce obowiązuje kategoryczny zakaz holowania pojazdów różnymi sposobami, może to zrobić jedynie pomoc drogowa która posiada pojazd do tego przeznaczony tzw. autolawety.
Samochód należy zatrzymać bezzwłocznie na pasie awaryjnym. Następną z rzeczy jest włączyć światła awaryjne oraz należy pamiętać o ustawieniu
Co zrobić w przypadku awarii na autostradzie?
Prawda jest taka, że ta usterka może wydarzyć się nam w każdej chwili i miejscu. Przyczyną zazwyczaj są rzeczy, które znajdują się na jezdni takie jak (np. śruby, gwoździe. metalowe elementy). Posiadając takie rzeczy jak zapasowe koło, lewarek oraz klucze możemy to zrobić sami w prosty sposób. Poluźniamy śruby w przebitym kole następnie podnosimy koło na lewarku. Następną rzeczy którą wykonujemy to odkrecamy śruby które trzymają koło, zdejmujemy koło z przebitą oponą i zakładamy koło zapasowe przykręcając śruby do momentu gdy wyczujemy opór w przykręcaniu. Opuszczamy samochód z lewarka po czym dokręcamy koło dokręcając śruby zawsze po przekątnej. Jeśli jednak nie posiadamy narzędzi lub koło zostało wcześniej przykręcone kluczem pneumatycznym, niezbędne będzie wezwanie fachowców z pomocy drogowej, którzy przyjadą z pomocą na miejsce z własnymi narzędziami i sprawnie pozbędą się usterki, umożliwiając dalszą podróż.
kategoryczny zakaz holowania pojazdów różnymi sposobami, może to zrobić jedynie pomoc drogowa która posada pojazd do tego przeznaczony tzw. autolawety.
Samochód należy zatrzymać bezzwłocznie na pasie awaryjnym. Następną z rzeczy jest włączyć światła awaryjne oraz należy pamiętać o ustawieniu trójkąta ostrzegawczego w odległości 100 metrów od uszkodzonego pojazdu. Drogi kierowco, pamiętaj że powinieś wysiąść z uszkodzonego pojazdu od strony pasażera oraz po ustawieniu trójkąta ostrzegawczego stanąć za barierami oczekując na lawetę.
Na autostradach w Polsce obowiązuje całkowity zakaz holowania !!
Większość uczestników ruchu, która wozi ze sobą zapasowe koło oraz potrzebne do wymiany narzędzia, powinna bez problemu sobie z tym dać radę. Prawda jest taka, że ta usterka może wydarzyć się nam w każdej chwili i miejscu. Przyczyną zazwyczaj są rzeczy, które znajdują się na jezdni takie jak (np. śruby, gwoździe. metalowe elementy). Posiadając takie rzeczy jak zapasowe koło, lewarek oraz klucze możemy to zrobić sami w prosty sposób.Poluźniamy śruby w przebitym kole następnie podnosimy koło na lewarku. Następną rzeczy którą wykonujemy to odkrecamy śruby które trzymają koło, zdejmujemy koło z przebitą oponą i zakładamy koło zapasowe przykręcając śruby do momentu gdy wyczujemy opór w przykręcaniu. Opuszczamy samochód z lewarka po czym dokręcamy koło dokręcając śruby zawsze po przekątnej. Jeśli jednak nie posiadamy narzędzi lub koło zostało wcześniej przykręcone kluczem pneumatycznym, niezbędne będzie wezwanie fachowców z pomocy drogowej, którzy przyjadą z pomocą na miejsce z własnymi narzędziami i sprawnie pozbędą się usterki, umożliwiając dalszą podróż.
Większość uczestników ruchu, która wozi ze sobą zapasowe koło oraz potrzebne do wymiany narzędzia, powinna bez problemu sobie z tym dać radę.
Co zrobić gdy przebijesz oponę?
Co zrobić gdy przebijesz oponę?
BLOG